Inför besöket

Inför besöket



Hitta hit

Nybrokajen 11, Stockholm
111 48 Stockholm

Tunnelbana:
Blå linje till Kungsträdgården, uppgång Kungsträdgården, eller röd linje till Östermalmstorg, uppgång Birger Jarlsgatan

Buss & spårvagn:
Kungsträdgården: Buss 2, 55, 62, 76 och 96
Karl XII:s torg: Buss 57
Nybroplan: Buss 47, 52, 62, 76 och 69 samt spårvagn 7

Pendelbåt:
Linje 80 mellan Ropsten - Nybroplan via Frihamnen – Lidingö/Dalénum – Nacka strand – Blockhusudden – Kvarnholmen (Nacka) – Finnboda (Nacka) – Saltsjöqvarn (Nacka) – Allmänna gränd (Djurgården)

Betalmetoder

Vi tar emot VISA, Mastercard, Maestro, kredit och företagskort. Inga kontanter hanteras.

Parkering

Vi har inga parkeringsplatser, hitta parkeringsplats på https://www.stockholmparkering.se

TILLGÄNGLIGHET FÖR RULLSTOLSBURNA & ROLLATORER

Stora Scen: Du blir välkomnad via lilla entrén som ligger bredvid den stora, om ingen personal syns till ringer du numret som står på skylten så kommer en värd och hämtar dig. Värdarna är på plats som standard 1h innan evenemang. Du tar en hiss till plan 5 och därifrån kommer du via en dörr direkt ut bredvid scenen, på samma plan som din plats. Din ledsagare får plats på en stol bredvid dig. Kontakta oss om bilder & mått så du kan avgöra om din stol kommer fram hela vägen. Se bildguide här

Clara Schumann-salen: Du blir välkomnad via lilla entrén som ligger bredvid den stora, om ingen personal syns till ringer du numret som står på skylten så kommer en värd och hämtar dig. Du tar en hiss till plan 2 och därifrån når du Clara Schumann-salen samt handikapptoalett och barer.

Hissens mått: 80cm i dörrbredd, 150cm på längden inuti.

Biljetter

Biljettbokning via Tickster
Hos Tickster får du hjälp att boka din biljett samt får support kring biljettköp.

På Ticksters support får du svar på dom vanligaste frågorna: https://support.tickster.com/    

Telefontid: 09:00 - 16:00 vardagar  
Chatt: 09:00 - 16:30 vardagar. 12:00 - 14:00 lördagar  
Mail: 08:00 - 17:00 vardagar. 10:00 - 14:00 lördagar  

Telefon: 0771-47 70 70
E-post: support@tickster.com
Handla över disk i Musikaliska Kvarterets biljettkassa
Biljettkassan på Nybrokajen 11 har alltid öppet i anslutning till evenemang, som standard 1h innan konsertstart. Vid evenemang på Stallet och Blinda Tigern hänvisar vi till deras biljettkassors öppettider.
Vid övriga biljettärenden går det bra att kontakta oss på biljett@musikaliskakvarteret.se

Köpvillkor

ÖPPET KÖP & ÅNGERÄTT

Här gäller olika villkor beroende på vad du köpt:

Biljetter. En förlorad biljett kan inte återlösas. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller enligt samma lag inte vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du därför bunden av ditt köp. Vid köp av biljetter kan du för vissa evenemang utforma din upplevelse genom val och tillägg (exempelvis val av matplats, tillägg av dryckespaket o.s.v.). Dina val och eventuella tillägg utgör en del av ditt biljettköp och omfattas av reglerna för köp av biljetter.

Fysiska varor (ej biljetter). Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera fysiska varor utan att ange någon anledning, under förutsättning att de inte utgör del av ett köp av biljetter samt att de återlämnas i felfritt skick. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Om varorna (exempelvis matpaket, programblad o.s.v.) levereras av arrangören på plats på evenemanget gäller vanligtvis att de inte kan returneras efter det att de hämtats ut. Kontakta arrangören för mer information.

Nedladdade Varor. Till exempel musik eller video som levereras genom att laddas ner till din dator återköps ej.

Fraktkostnad och andra avgifter återbetalas ej.

Inställt evenemang/Återköp

Du ansvarar själv för att kontrollera att evenemanget ej är inställt eller flyttat. Om ett evenemang ställs in skall du omedelbart kontakta ansvarig Arrangör, som ansvarar för frågor om dennes eventuella återbetalning av biljetter. I vissa fall återbetalar Tickster på uppdrag av Arrangören biljetter vid inställt evenemang. Vid inställt evenemang återbetalas inte serviceavgift, porto och andra avgifter som betalats i samband med köpet av biljetten. Anser du att återköp av din biljett bör ske skall du senast två månader från evenemangsdatumet/dagen då evenemanget skulle ha varit, meddela Tickster eller Arrangören ditt anspråk på återbetalning. Om så inte sker förverkar du din rätt till eventuell återbetalning.

Extraordinära omständigheter

Om evenemanget på grund av extraordinära omständigheter (brand, krig, pandemier, terrorism, översvämningar m.fl.) måste ställas in, förbehåller sig Arrangören rätten att behålla halva köpeskillingen.

Frågor & svar

En jättebra fråga?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

En jättebra fråga?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

FacebookINSTAGRAM